Friday, March 4, 2016

Prvi vtisi: NATU menstrualna skodelica!



Pozdravljeni! Danes imam za vas malce drugačno objavo - govorila bom o NATU menstrualni skodelici. Ne gre za klasično objavo na mojem blogu, ne gre za klasičen lepotni izdelek in je tudi zame nekaj čisto novega! Zato sem želela z vami deliti moje misli o skodelici po prvi uporabi, moje prve vtise. Če vas zanima ali me je prepričala, berite dalje! :)


Za začetek pa na kratko, kaj sploh je menstrualna skodelica. Gre za skodelico za večkratno uporabo, ki je izdelana iz 100% hipoalergenega medicinskega platinum silikona. Ko jo vstavite se popolnoma prilagodi stenam nožnice. Zbira menstrualno tekočino in je ne absorbira, preprečuje, da bi tekočina iztekla iz nožnice in skrbi za naravno ravnovesje vaginalnega območja. Je varna, priročna, praktična in udobna. Uporabljate jo lahko podnevi in ponoči, tudi med športnimi aktivnostmi - celo med plavanjem. Skodelico je potrebno na vsake 4 do 8 ur izprazniti ter sprati. Je odlična zamenjava za tampone ter vložke, odlična ekološka alternativa.

Na voljo sta dve velikosti skodelici - velikost 1 bo ustrezala vsem, ki ste mlajše od 30. let in še niste rodile po naravni poti, v kolikor pa ste starejše od 30. let ali pa ste že rodile, vam ustrezala velikost 2.


Pred uporabo preverite ali ima skodelica vse 4 odprtine na zgornjem delu odprte (te namreč poskrbijo da bo skodelica ustvarila vakuum in obstala na mestu, ko bo vstavljena) ter skodelico sterilizirajte tako, da jo daste v vrelo vodo vsaj med 3 do 5 minut, skodelica pa naj bo popolnoma prekrita z vodo. Sterilizirajte jo že na začetku, pred prvo uporabo, ter tudi kasneje na začetku vsakega cikla.

Vstavljanje skodelice se morda zdi komplicirano, ampak je res v bistvu čisto enostavno, morda boste le rabili malce vaje. Vstavlja se jo nižje kot tampon. Najprej očistite roke z nežnim, neagresivnim milom. Nato skodelico stisnete skupaj v črko u, kolikor se le da tesno, ob konca stisnete skupaj. Skodelico vstavite v nožnico tako, da je nameščena približno 2 cm od nožnične odprtine. Sprostite prijem na skodelici in ta se bo sama od sebe prilagodila novemu okolju. Če se želite res prepričati, da je pravilno nameščena jo lahko poskusite rahlo zavrteti, da se zapolni res vse morebitne odprtine in da se skodelica dobro usidra. Sama sicer nisem šla merit centimetrov, sem vse delala bolj po občutku in z vstavljanjem nisem imela težav. V bistvu sem se takoj v prvo navadila vstavljati, brez težav. Če imate bolj suho nožnico, si lahko pomagate z lubrikantom. Kasneje sem ugotovila, da tudi če skodelice ne stisnem čisto skupaj, jo vseeno uspem lepo vstaviti in obstane na mestu brez težav.

Kot lahko vidite ima skodelica spodaj tak pecelj, s katerim si pomagate, da jo povlečete ven. Sama sem se dva dni mučila, da bi se navadila na dolgi pecelj, nato pa sem ga odrezala polovico stran, saj me je čisto preveč motil pri sedenju, hoji,... Če je skodelica pravilno vstavljena se je sploh ne čuti, nič ne boli, nič se ne premika, nič ne draži, nič ne tišči,... Ko sem skrajšala pecelj je bila zame res kot po meri. Malce nenavadno je, da se jo vstavlja tako nizko, tampone se praviloma vstavlja višje. Tako, da prvi dan sem se je res malce bolj zavedala, že tako je prvi dan naporen in razbolel in še kaj... No potem, ko sem se po dveh dneh malce bolj navadila vstavljanja in odstranjevanja, ko sem skrajšala še pecelj pa mi je postala čisto super. Nikamor se ne premakne, nič mi ne nagaja, nič je ne čutim, dejansko lahko čisto pozabim, da jo imam vstavljeno. 



Kako pa jo odstraniti? No s tem je morda malce več težav za začetnike, pa tudi tega se lahko zelo hitro navadite. Sama sem najprej raziskovala in testirala kar na sebi, preden sem prebrala navodila :P Pa sem vseeno ugotovila in sploh ni težko.  Skodelico je potrebno izprazniti na vsakih 4 do 8 ur, to seveda variira tudi glede na to, kako močno menstruacijo imate. Najprej sprostite mišice, sprostite telo, umijte roke ter se postavite v  bolj čepeč položaj, saj je tako lažjo doseči ter jo odstraniti. Lahko sedite na stranišču ali pa čepite, kakor vam je lažje.  Da skodelico enostavno odstranite, jo morate doseči s prsti, se je rahlo dotaknite nekje na sredini, po občutku oziroma s prstom potisnite na zunanjo steno skodelico stran od stene nožnice. To bo povzročilo, da se bo položaj malce razrahljal, vakuum bo malce popustil in boste skodelico lahko nežno in počasi povlekli ven za pecelj. Ne je samo vleči ven na silo za pecelj, ker bo to boleče in neefektivno, morate jo s prsti malce razrahljati, ter potem povleči ven. Lahko si pomagate tudi z vaginalnimi mišicami in jo poskusite potisniti malce nižje, če se vam zdi, da je previsoko in/ali da je ne dosežete lepo. Ko je skodelica že nekje na pol odstranjena, jo lahko zvrha malce stisnete in dokončno odstranite. Ne pozabite držati skodelice v pokončnem položaju, da se vam slučajno ne zgodi kakšna nesreča z razlitjem vsebine. Skodelico potem spraznete, sperete ter ponovno vstavite.






Predvsem se mi zdi, da gre tu za en občutek, ki ga dobiš v rokah, v prstih in točno veš kako poprijeti, da je lahko vstavljanje in odstranjevanje hitro in efektivno, brez bolečin. Sama sem bila res presenečena nad tem, kako hitro sem se navadila in naučila, ter kako hitro sem se navadila na občutek, da imam vstavljeno menstrualno skodelico. Veliko punc mi je reklo, da imajo težav z vstavljanjem in tudi z odstranjevanjem. Sama pa mislim, da je tukaj ključnega pomena, da ste pri tem sproščene ter da poznate svoje telo, ter da si daste možnost naučiti se in navaditi se. Skodelico lahko vstavite tudi recimo, če imate bolj močen bel tok ali pa vadite kar tako, ko nimate tistih dni, da lahko malce pridobite na občutku. Meni je šlo res v bistvu takoj od rok. Prvi dan, dva sem bila še malce nerodna in nepazljiva, motil me je predolgi pecelj, potem pa sem se čisto navadila. Že prvi noč sem spala z njo, brez vložka spodaj ali ščitnika perila in je bilo super, niti kapljice nikjer. Tudi čez dan ne potrebujem dodatnega vložka spodaj. Če pa se vam zdi, da niste dovolj dobro vstavile, oziroma si ne upate, da se ne zgodi kakšna nesreča, lahko vseeno za vsak slučaj dodaste še vložek.


Velik plus vidim v tem, da se počutim veliko bolj čisto, ker točno vidim menstrualno tekočino, ki jo zavržem, koliko je sploh je. Prej sem bila prepričana, da imam kar normalne do močne menstruacije, sploh ker na vložkih vse zgleda - no, precej veliko. Tukaj pa sem dejansko videla po 4 urah, koliko sploh imam menstruacije in te je bilo presenetljivo malo. Všeč mi je bilo tudi, ker ni nobenega neprijetnega vonja. Navajena sem bila, da imajo tisti dnevi vedno kak vonj, sploh zaradi vložkov, no pa sedaj vidim, da temu ne rabi biti več tako. Pod velik plus štejem tudi udobnost in enostavnost uporabe, kako enostavno je potem nositi tudi kakršnokoli perilo brez težav, saj ni več potrebe po tem, da imam tiste dni velike "grandma panties", da imam sploh prostor kam "nalimat" vložke :P Poleg tega je skodelica na dolgi rok boljša zame, za okolje ter tudi za mojo denarnico, saj redni nakupi vložkov niso več potrebni. Pri tamponih me je recimo vedno motil občutek, da vstavljam tak suh papir,... no tega občutka sedaj ni več, ker je skodelica čisto mehka in udobna. Za vse, ki si aktivnosti v življenju planirate glede na tiste dneve - tega vam ni treba več početi! Sedaj greste lahko v toplice tisti zadnji vikend, preden vam potečejo kuponi, ne rabite več prestavljati dopusta na morju, lahko skočite popoldan v savno, na bazen, na masažo,... Komaj čakam, da jo preizkusim še v taki situaciji, ker me res zanima kako je na primer plavati z njo. Ampak pričakujem, da bo čisto ok!




Upam, da vam je bila ocena  v pomoč! Naj poudarim, da je to moja izkušnja in moje mnenje po prvi uporabi oziroma prvem ciklu. Predvidevam, da bom čez čas, ko jo bom uporabljala še malce dlje, lahko o njej še kaj več povedala oziroma vam bom lahko podala še malo bolj razdelano mnenje!

Na tržišču je že nekaj podobnih izdelkov, tudi v Sloveniji. Sama sem poskusila NATU menstrualno skodelico, najdete pa jo lahko na spletni strani Herbas.si! Cena izdelka je ugodna,  približno 20 evrov. Več o skodelici si lahko preberete tudi tukaj! Skodelico lahko kupite tudi v  v trgovinah Sanolabor po celotni Sloveniji, lekarnah, specializiranih trgovinah in naravnih trgovinah! Mene je zelo navdušila! 

Hvala za pozornost!

Love, UniqaPoly



*Izdelek sem prejela v oceno

9 comments:

  1. Jaz sem preizkusila Lunetko, pa mi res ni bilo všeč. V bistvu si je niti vstavit ne morem, mi je vse skupaj fuuuul preveliko :/ Tako da mi sedaj stoji doma, prevrela sem jo, in to je to.
    Xoxo, Nyx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mogoče ti je velikost prevelika.. mogoče ji moraš dat še eno šanso, še malo probavat, kak lubrikant uporabit za pomoč? .. meni je tale ravno prav velika :)

      Delete
    2. Za Lunett kar pojamrajo. Natu je tudi mehkejša in mislim, da malo manjša, kar je velika prednost. Drugače pa poskusi z lubrikantom pri svoji stari skodelici, ki jo imaš doma.

      Delete
  2. Is it comfortable? Heard about it but never tried.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, completely. If you insert it right, you don't even feel it :P

      Delete
    2. I see, but I like the classic way - pads :P

      Delete
    3. You can still try it later or another brand if you like, but it's really better than usual tampons and pads. I feel a lot cleaner, more fresh and I actually see the amount and what I am throwing away - it never gets smelly or dirty, unlike pads.

      Delete
  3. Skoedlice uporabljam že kakih 10 let, najprej Mooncup, zdaj pa Fleurcup. Z njimi športam, plavač, skačem v vodo, delam vse. So veliko bolj udobne od drugih pripomočkov, predvsem pa bolj ekološke <3
    Sicer prve dni ponoči poleg nje nosim še vložek, ker imam zelo močne menstruacije zaradi nestrjevanja krvi, večji model skodelice mi je pa prevelik :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super, me veseli, da vam že tako dolgo ustrezajo! Jaz upam, da mi bo ustrezala tudi v prihodnje! :)

      Delete

Thank you for visiting my blog and leaving a comment :) I really appreciate it! :)